Proiectul PerformAccess – traduceri performative ale tăcerii

Proiectul inițiat de Biblioteca ULBS implică o colaborare între Departamentul de Sociologie, Resurse Umane, Asistență Socială din cadrul Facultății de Științe Socio-Umane, Departamentul de Artă Teatrală din cadrul Facultății de Litere și își propune să operaționalizeze conceptul de disability theatre în cadrul învățământului superior teatral.
Studenți la actorie și alte specializări din cadrul ULBS, precum și tineri cu deficiențe de auz vor conlucra în cadrul unor ateliere de teatru, vor realiza un spectacol de teatru cu patru reprezentații și sesiuni de Q&A, vor elabora un ghid practic și o serie de reportaje care vor problematiza relația dintre teatru și corp, accesul la reprezentare și formare artistică.
Proiectul cuprinde și un curs intensiv de învățare a limbajului mimico-gestual, adresat echipei artistice și echipei de implementare, precum și cadrelor didactice și bibliotecarilor din ULBS.
Echipa de implementare este alcătuită din studente și studenți ai Universității ,,Lucian Blaga” din Sibiu, consiliați și coordonați de cadre didactice din aceeași universitate. Acesta este primul proiect dintr-o serie mai lungă, care își propune să popularizeze conceptul de disability theatre în instituțiile de învățământ superior și incluziunea persoanelor cu dizabilități pe scena artistică și în sistemul de învățământ superior.
Partenerii proiectului sunt: Biblioteca Astra Sibiu, Direcția Generală de Asistență Socială și Protecția Copilului Sibiu, Direcția de Asistență Socială Sibiu, Inspectoratul Școlar Județean Sibiu, Asociația Națională a Persoanelor cu Deficiențe de Auz din România Ascultă Viața, Centrul Județean de Resurse și Asistență Educațională Sibiu, Centrul Școlar de Educație Incluzivă Nr. 2, Asociația pentru Dezvoltare Comunitară și Servicii Sociale, Fundația9, Fundația Observator Cultural, Asociația Capital Cultural, Mesagerul Press SRL și Media Independent SIB SRL.